محل تبلیغات شما

شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه پس از خريد لباس يا كفش و يا هركالاي ديگري و هنگامي كه اقدام به استفاده از آن مي كنيد متوجه شويد كه كالاي خريداري شده كيفيت مناسبي نداشته و يا با اندازه هاي شما مناسب نيست و تصميم مي گيريد كه آن را مرجوع كنيد ولي در اكثر مواقع فروشنده از بازپس گرفتن آن امتناع مي كند و در بهترين حالت از شما بخواهد كه بجاي پولتان جنس ديگري برداريد!چرا مشتري تنها يكبار فرصت انتخاب دارد و اگر در انتخاب خود خطايي مرتكب شده ميبايست به آن راضي باشد؟

براي پاسخ به اين پرسش به دو نكته مهم بايد توجه داشت اول اينكه بيشتر فروشندگان تنها هدفشان از جلب مشتري تا زماني است كه جنس خود را به او فروخته باشند و بعد از آن خود را مكلف به پاسخگويي يا جلب رضايت مشتري نميدانند و دوم اينكه معمولا فروشندگاني كه بصورت خرد فعاليت مي كنند از نظر تحمل اجناس مرجوعي در سطح پاييني هستند و به كالاي داخل مغازه بعنوان سرمايه بلوكه شده و ضرر و زيان نگاه مي كنند.

در اين زمينه وقتي به فرآيند فروش و ارتباط با مشتري در كشورهاي ديگر توجه مي كنيم متوجه خواهيم شد كه در اقتصاد سالم ديگر جايي براي فروشندگان خرد و كسب وكارهايي كه در حجم انبوه كالا توليد مي كنند ولي فعاليتشان در مقياس كوچك است وجود ندارد و مي بايست در قالب يك كسب و كار بزرگ و برنامه ريزي شده توليد داشته باشند و ديگر اينگه در بازار رقابتي امروز رضايت مشتري و حفظ مشتري بسيار مهمتر و ارزانتر از جذب يك مشتري جديد بدست مي آيد پس عاقلانه است كه مشتري كه به ما مراجعه كرده است را راضي از خريد و تشويق به بازگشت دوباره در نظر بگيريم.در اينصورت است كه همانند شركتهاي زنجيره اي فروشگاههاي غربي، مشتري پس از خريد و حتي مصرف طولاني در صورتي كه كالاي خريداري شده با واقعيتهاي گفته شده مطابق نباشد به راحتي جنس خود را مرجوع كرده ولي حس رضايت و اعتمادش باقي مي ماند.

 

بحران مديريت و شايسته سالاري

كسب و كار هاي نوپا

خدمات دندانپزشكي

كه ,مي ,مشتري ,يا ,رضايت ,ديگر ,است كه ,از خريد ,مي كنند ,خود را ,كالاي خريداري

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها